loading...
سیگنال
سیگنال بازدید : 3793 پنجشنبه 13 مهر 1402 نظرات (0)

هنگامی که بر فراز این قلعه ایستادی به راحتی میتوانی از شمال تا دریا، از شرق تا تنکابن، از غرب تا رامسر و از جنوب نیز کوههای البرز را تحت نظر بگیری و مجذوب چشم اندازهای اطراف بشوید. با سفر کردن به شهر گلستان مسافرت خود را متفاوت و به دنیای پر از طراوت و شادابی خواهید رفت که هر گوشه از این شهر پر از زیبایی، طبیعت بکر و شادابی است. آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول قرار دارد این آبشار در دل جنگل و دامنه کوههای هارون قرار گرفته است. دامنه تند رشته کوههای البرز که خود سرچشمه رودهای فراوانی است، باعث شده آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری از نواحی مختلف سرازیر شده و جلوههای زیبایی را ایجاد کنند. این آبشار از زیباترین آبشارهای طبیعی گیلان به شمار می رود . رنگو بسیار زیبا در فصل بهار و تابستان گردشگران و توریست های زیادی به خود جذب می کند. گردشگران و توریست های زیادی برای عکاسی و تفریح همچنین برای ماهیگیری به این چشمه می روند. این امر علاوه بر جذب گردشگران ایرانی، توریست های زیادی نیز مشتاق دیدن گلستان کرده تا با چشمان خود شهر زیبا را ببینند. که موجب اذیت شدن و به طور کامل نمی توان جاذبه شهر را مشاهده کرد. همچنین می توان از این سایت به عنوان تامین کننده وسایل مورد نیاز سفر خود استفاده کنید. برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

وجود آبشارهای متعدد در این روستا به همراه آبوهوای ییلاقی آن، لطف حضور در جنت رودبار را برای گردشگران دوچندان کرده است. لوه از مجموعه آبشارهای تشکیل گردیده که فضای مناسبی را برای استراحت و اقامت پدید آورده است. نزدیکی این پلاژ به ساحل دریای مازندران آن را به مکان مناسبی برای چادر زدن گردشگرانی تبدیل کرده است که قصد رزرو هتل را ندارند. اگر می خواهید خوراکی متفاوتی برای دوستان و اطرافیان به عنوان سوغات ببرید شهر مناسبی را انتخاب کردید. فراموش نکنید آنچه لذت سفر به این شهر را دوچندان میکند، دانستیهای گردشگران از جاهای دیدنی ساری است. همچنین این مجموعه باستانی در نیمه اول سال از ۸ صبح تا ۱۸ عصر قابل بازدید است و در نیمه دوم سال از ۸ صبح تا ۱۶ می توانید به گردشگری در این مجموعه بپردازید. آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه از جاذبههای گردشگری شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان بوده و در هفت کیلومتری جنوب کردکوی و در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. آبشار رنگو: این آبشار یکی از خاص ترین جاذبه های گلستان به شما می رود. نغمه خروشان آب در آبشارها، خنکای مناطق پیرامونی و همچنین خلق چشم اندازهای بکر و ایجاد مناظری رویایی برای تماشا و ثبت عکس و فیلم سبب شده تا این جاذبه طبیعی طرفداران بسیاری داشته باشد و حضور در آبشارها به برنامه مستمر بسیاری از بومگردها تبدیل شود. یکی از جاذبههای بدیع و بی مثال گلستان، آبشارهای فراوان است؛ ویژگیهای خاص زمین شناخی گلستان و برخورداری از مناطق صخرهای و کوهستانی، در کنار چشمه سارها و رودخانههای مختلف سبب شده تا آبشارهای مختلفی در گلستان وجود داشته باشد. خبرگزاری مهر- گروه استانها: استان گلستان به سبب شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی، بهره مندی از سابقه تاریخی دیرین، سکونت قومیتها و طوایف مختلف و پوشش رویشگاهی و زیستگاههای بی بدیل حیات وحش یکی از استانهای شاخص در بخش گردشگری تلقی میشود و جاذبههای مختلف تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی در این استان پرشمار است.

مجله گردشگری فلای تودی در این بخش، فهرستی جامع از دیدنی های ساری را گردآوری کرده است. برای اقامت و بازدید از جاهای دیدنی نور اطلاع از وضع آب و هوا مورد نیاز است. نکته جالب دیگر در مورد این چشمه، رنگ و مزه متفاوت آن است؛ باداب سورت دارای دو چشمه با ویژگیهای کاملا متفاوت است. مثلاً در رستوران بهشت هیرکان دارای یک فضای سرسبز و پر از درخت است می توان غذای خود را در جای کاملاً متفاوت میل کرد. باید بدانید این تالاب در یک کیلومتری دریای خزر واقع شده و جزء معدود تالابهای آب شیرین تمام ایران محسوب میشود. اگر از مناطق شمال شرق پایتخت به سمت روستای فیلبند حرکت میکنید، باید بدانید که فاصله تهران تا فیلبند در حدود ۱۸۰ کیلومتر است. این پارک در ۳ کیلومتری شهر ساری قرار دارد و از فضایی فوقالعاده دلباز و سرسبز برخوردار است. پارک جنگلی الگندره: جز یکی از بی نظیر ترین پارک ها به شمار می رود که در هر فصل سخنی برای گفتن دارد. این دریاچه زیبا و بکر به دلیل قرار داشتن در میانه طبیعتی جنگلی، برخورداری از آب شفاف و زلال و آب و هوایش، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرگان به شمار می آید که سالانه افراد زیادی از آن بازدید می کنند. چکدرمه: یکی دیگر از غذاهای معروف شهر گلستان است دلیل اصلی این غذا وجود ترکمنها در این شهر می باشد. در این چمدان لوازم ضروری و مورد نیاز که در مسافرت نیاز داریم قرار میدهیم در صورت لزوم از آن ها استفاده شود. در استان گلستان از یک خورشت به عنوان نذری استفاده می کنند در مراسم های مختلف جشن و عزاداری تهیه می کنند و مورد علاقه مردم این استان است.

معماری و ساخت این قبرستان مانند یک راز باقی مانده است که کسی اطلاعات زیادی راجع به این قبرستان ندارد اما اطراف و تپهها بسیار زیبا و پر از شگفتی بوده که گردشگران را به حیرت درآورده است. در میان آبشارهای استان گلستان، باران کوه یکی از زیباترین اماکن استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سختتر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. با اقامت شبانه خود در این مکان دیدنی، میتوانید خاطرهای بهیادماندنی از سفر به ساری را برای خود رقم بزنید. اگر عاشق این چنین جاهای تاریخی عجیب و زیبایی هستید، مسیرتان را به سمت مرکز ایران کج کنید و سری بزنید به جاهای دیدنی یزد که پر است از بناها و معماریهای حیرتانگیز. این پارک به دلیل طبیعت بسیار زیبا و دیدنی و همینطور به دلیل موقعیت سوق الجیشی خود در جوار کوه و دریا و داشتن امکانات رفاهی یکی از قطبهای سیاحتی و تفریحی شهرستان تالش است و سالانه مسافران عبوری یا گردشگران بسیاری برای بهرهگیری از فضای آن به پارک عزیمت مینمایند. آبشار کبود وال چه امکانات رفاهی را در خود جای داده؟ امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوی استراحت، پارکینگ و نمازخانه دارد پس نگران امکانات سفر آن نباشید و به راحتی به آنجا سفر کنید. این مسافرخانه اتاق برای اجاره شبانه دارد؛ اما امكانات آن بسیار محدود است و اتاقها از سرویس بهداشتی مشترك استفاده میكنند. این غذا از گوشت، نخود، پیاز، فلفل و اسفناج تهیه می شود. لاویج بازار محلی هم دارد، می توانید عسل و غذاهای خوشمزه شمالی را در بازار محلی خریداری کنید. همچنین دارای غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه است مانند ماش پلو که در عین سادگی خود طعم فوقالعادهای دارد.

این روستای بسیار زیبا و دل انگیز دارای چشمه های خروشان، دره های نامنتهی و دشت و دمن های سرسبز وجود دارد که انسان را شیفته مناظر بکر خود می کند. است. پارک گلستان دارای رودخانه و آبشارهای بسیار دیدنی، دره و جنگلهای انبوه وجود دارد پس با سفر کردن به گلستان حتماً از این پارک دیدن کنید. مسیر آبشار پنج ساعت پیاده روی داشته و در امتداد آن دره و رودخانه آبشار رنگو خودنمایی میکند. آبشار کبودوال یکی دیگر از آبشارهای استان گلستان است که با پیاده روی که خیلی هم زیاد نیست میتوان به آن رسید. یکی از لذت بخش ترین کارهای که در هنگام رفتن به مسافرت انجام می دهیم چمدان و ساک بستن است . اگر به خرید کردن و سوغاتی گرفتن علاقه دارید، بازارچههای محلی در روستا برگزار میشود که انواع خوراکیها و کارهای دستی در آنها، به فروش میرسد. مجموعه آبشارهای لوه از چندین آبشار کوچک و بزرگ بهصورت پلکانی تشکیل شده که هر کدام آنها، حوضچههایی را تشکیل دادهاند؛ ارتفاع یکی از آبشارها به ۱۵ متر میرسد. این پارک امکانات گردشگری بسیاری از قبیل آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، کافه و دسترسی به موارد خوراکی دارد. این خانه دارای دو اتاق خواب با پنج سرویس کف خواب است و امکان میزبانی از پنج تا ۱۰ نفر را دارد. در آن سوی جاده و در روبروی آبشار، ایستگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی لونک قرار دارد و در کنار رودخانه نیز رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق های متعلق به بخش خصوصی به چشم می خورد. به همین دلیل است که به آن قلعه هزارپله نیز می گویند. علاوه بر آبشار میتوانید از مناطق سرسبز مناطق اطراف آن نیز لذت ببرید شما میتوانید به صورت پیک نیک یک روزه به این منطقه رفته و لذت کافی را ببرید.

در استفاده از زیپ لاین شما توسط یک گیره محکم و تجهیزات ایمنی به کابل میان دو کوه متصل می شوید و از ارتفاع به سمت پایین از طریق این کابل سُر می خورید. سد شهید رجایی با نام سد سلیمان تنگه هم معروف است و زیبایی خیرهکنندهاش باعث شده تا یکی از اصلیترین دیدنی های ساری محسوب شود. اگر در میان جاهای دیدنی ساری به دنبال مکانی برای پیکنیک هستید، پارک شهید زارع بهترین انتخاب است. مناطق دیگر مانند دریاچه توشن، کاخ موزه گرگان، پارک جنگلی دلند، جنگل ناهارخوران و… این موزه توسط فردی به نام فرهاد شرفی ماسوله ای تاسیس شده است. از جاذبههای گردشگری شهرستان رامیان میتوان به قله 2 هزار و 400 متری " قلعهمیران"، استخر طبیعی " گُلرامیان" با عمق نزدیک به 80 متر، مجموعه آبشارهای " سرخهکمر" به تعداد 8 آبشار، مجموعه آبشارهای " جوزک"، مجموعه آبشارها و چشمه" سیدکلاته" به تعداد 8 آبشار، مجموعه آبشارهای " چفت" که تعداد آنها به 12 آبشار میرسد؛ مجموعه آبشارهای " پشمکی"، چشمه " نیلبرگ"، " انجیر چشمه"، منطقه کوهستانی و برفگیر " اُلنگ"، چشمه " پیرکرم"، دهکده توریستی " پاقلعه"، جنگل " درهملا" و " باغ تاشته"، پارک جنگلی زیبای " دلند"، ذخیره گاه بینالمللی "سرو زربین"، جنگل " پنهان خانه"، " گرم چشمه"، "دیو چشمه"، روستای تاریخی "کشکک"، تپه تاریخی " نقارهخانه"، بقعه متبرکه امامزاده بیبی حلیمه خاتون الهادی و همچنین موزه مردمشناسی شهر رامیان و مدرسه و کاخ رضاشاهی و بقعه الهادی و آبشارهای شیرآباد و غار " سپیدچشمه" و امامزاده قاسم (ع) دلند اشاره کرد. برای رسیدن به این گورستان باید تپه های متوالی سرسبز راه طی کنید که همین تپه های سرسبز دارای یک جاذبه گردشگری جداگانه محسوب میشود.

که هر کدام غذاهای با کیفیت و دارای فضای مدرن می باشد. این منطقه زیستگاهی طبیعی برای جاندارانی همچون مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی و گربه جنگلی می باشد و تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد. هر چند روزی که در سیاهکل وقت بگذرانید، باز هم زمینه برای گذران اوقات خوش و خاطره سازی فراهم است. در فصل بهار رنگارنگ و در فصل تابستان دلنشین و خنک و در فصل پاییز زمین پوشیدن برگ های پاییزی و زرد است که برای شما یک خاطره فراموش نشدنی به جای می گذارد. با تشكر ويژه از سرپرست خوبمان خانم عفتي و جانشين ايشان آقاي نظري و همه دوستاني كه در اين سفر همراهمان بودند و در كنارشان خاطره اي عالي و تكرار ناشدني ساختيم. 2 - در تاریخ 27 فروردین امسال تعدادی از اعضا گروه خزر : احیا درویش صفت - بانو اقلیمی - مریم کریمی - نگار سام دلیری - خاتون کامرانی - سکینه شفیعی - لیلا حسین زاده - مریم زال نژاد - حکیمه نور حسینی - احمد شیخ الاسلامی - علیرضا سام و نریمان نجارکریمی برنامه کوهپیمایی به قله مدوبن نمک آبرود به ارتفاع 1000 متر داشتند . این قلعه تاریخی در 11 کیلومتری شهر رامسر، در ارتفاع 500 متری از سطح دریا بر روی کوهی به همین نام قرار گرفته است. تالاب آلماگل :تالاب آلماگل كه كوچکتر از تالابهای آلاگل و آجی گل میباشد، در حدود 55 کیلومتری شمال شهرستان گنبد كاووس و در ضلع شمالی جاده گرگان به اینچه برون واقع شده است. تالاب آجی گل :این تالاب در شمال شهرستان گنبد كاووس و در جنوب روستای تنگلی واقع شده است. شنا و ماهیگیری در دریاچه سقالکسار ممنوع! لوازم ضروری ساحل گردی و شنا: وسایل ساحل گردی و شنا برای شهری که بیشتر آن از دریا تشکیل شده است بسیار لازم است.

با گردش به سمت دریا و سواحل باید کلاه و عینک آفتابی، مایو و لباس روی مایو، عینک شنا، حوله و همچنین لوازم دیگر شنا که نیاز است به همراه داشته باشید. بسیاری از کارشناسان براین باورند دیوار تاریخی گرگان همزمان با دیوار چین ساخته شده و هر دوی این بناها برای مقابله با گروهی از مهاجمان به نام هپتالها که از شمال وارد میشدهاند ساخته شدهاست. این قلعه علاوه بر نام رودخان با نام حسامی نیز شهرت دارد و هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران و طبیعتدوستان را به خود جذب میکند. اکنون گرچه جمعیت آنها قطعا کاهش زیادی داشته، اما هنوز نیز مشاهده آنها بخصوص در ارتفاعات جنوبی پارک آسان است و به نوعی به نماد پارک تبدیل شدهاند. با کمپزدن در این پارک جنگلی، لذت طبیعتگردی در کنار عزیزانتان کامل خواهد شد. بسیاری از افراد برای ماهیگیری و برپایی پیک نیک به ییلاق خورگام و دریاچه ویستان سفر میکنند و در کنار ماهیگیری از خوردن میوههای وحشی موجود در این منطقه چون تمشک، ازگیل، سیب و گلابی لذت ببرند. یکی از ویژگیهای جالب و هیجانانگیز دشت دریاسر، چشمههایی هستند که از میان زمین و سبزهها راه خود را به سطح زمین پیدا کردهاند. در تمامی فصل ها مخصوصا در فصل پاییز بسیار رنگارنگ و زمین پوشیده شده از برگ های خشک که مانند یک فرش رنگین پهن شده است. در کل این سه برج دارای ۲۹۲ واحد، پنج واحد پنت هاوس یک هتل و شهربازی است. این پارک جزو قدیمی ترین پارک های ملی ایران به ثبت ملی رسیده است پارک گلستان دارای جانوران و پرندگانی مانند روباه، گرگ، پلنگ، قرقی، بلبل، شوکا، خرس قهوه ای، دارکوب سیاه و…

اگر از چالوس، تقریبا ۵۰ کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی «سیسنگان» به شهری به نام «رویان» میرسیم که نام قدیمیاش «علمده» بوده است. در این روستا میتوانید علاوهبر تماشای معماری خاص پلکانی، از جاذبههای طبیعی متعدد نیز دیدن کنید. کوچه های روستا نیز بسیار باریک و شیب دار هستند که نمادی از معماری گذشته روستا بشمار میروند، جمعیت روستای ورسک در حال حاضر به بیش از 1460 نفر میرسد. چمخاله یعنی منشعب شده از رودخانه های مختلف. کندلوس که امروزه آن را میخساز نیز میگویند، شاهد تمدنهای گوناگونی در ادوار مختلف تاریخ بوده است و نشانههایی از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را در خود به یادگار دارد. تالاب زیبای حمیدآباد، یادگاری ۵۰۰ ساله از دوران صفوی است که در استان مازندران و در روستای حمیدآباد قرار دارد. اما به طور کلی در فصل پاییز و بهار بهترین فصل مشاهده تمام زیبای ها می باشد. خلاصه هر فصلی از سال را که برای بازدید از دریاچه زیبای الندان انتخاب کنید، خوب است. این روستا به دلیل چشماندازهای خاص و دیدنی که دارد و همچنین نزدیکی به شهر تهران، موردتوجه بسیاری از گردشگران و طبیعتدوستان قرار گرفته و در چند سال اخیر به یکی از محبوبترین مناطق توریستی، خصوصا در میان پایتختنشینان تبدیل شده است. شادان آبشاری است که تا همین چند سال پیش کمتر کسی آن را میشناخت تا اینکه توسط گروهی از طبیعت گردان کشف شد. مواد اولیه آن گوجه فرنگی، گوشت، پیاز، برنج و ادویه های خاص است که بعد از پخت آن را با نعنا داغ میل میکنند. این غذا کمی شباهت به استانبولی دارد مواد اصلی آن گوشت، برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز و ادویه های خاص است. گوجه آش: از قدیمی ترین غذاهای این استان است در تبریز و همدان نیز وجود دارد.

پل ورسک که راه ارتباطی راهآهن سراسری شمال جنوب میباشد از ملات سیمان و شن شسته شده و آجر ساخته شده و در ساختمان آن از آرماتور و یا هیچ سازه فلزی استفاده نشده است. اکنون فعالیت شرکتهای شن و ماسه و مافیای معدنخواران این قلعه را در معرض تخریب قرار دادهاست. مسیر این جاده شوسه بوده، عملیات زیر سازی در آن انجام شده و فعلا به جای آسفالت، شن روی سطح جاده ریخته شده است. حتی اگر ایوان مسجد جامع اصفهان هم در نظر گرفته شود به قوسی بزرگ مانند دهانه پل ورسک می رسیم که به جای فشار آوردن به دو طرف کوه، به دیوارها و دو گنبد فشار می آورد . سیاهکل یکی از شهرهای شمالی در استان گیلان است که جاذبه ها و آثار تاریخی زیادی را در دل طبیعت خود جای داده است. توکلی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی سایت مذکور از محل منابع طرح USO ، تصریح کرد: این اداره کل در تلاش است توسعه دسترسی ارتباطات و اینترنت برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طبق زمان بندی و در اسرع وقت صورت پذیرد. این اطلاعات را می توانید با ورود به سایت ویرا آراد گروه کسب کنید این سایت معتبر دارای اطلاعات به روز و مرجع است.

این شهر دارای شهرداری، بخشداری، دادگستری، سایر ادارات و دوایر دولتی، امکانات گازکشی، کتابخانه، عمومی، سینما، و کانون فرهنگیتربیتی است. همانطور که در بالا گفتیم هر قسمتی از این شهر دارای شگفتی های بسیار زیبا است. دیوار شرقی قلعه دارای طولی در امتداد 70 متر و ارتفاعی 30 متری است. ضلع جنوبی تالاب به رودخانه گرگانرود، ضلع شمالی آن به مرز ایران و ترکمنستان، ضلع غربی آن به دریای خزر و شرق آن به دشت گمیشان متصل است و حدود 7 کیلومتر نیز در خاک کشور ترکمنستان امتداد دارد. در محوطه داخلی جنگل و در امتداد جاده النگدره مکانهای خاصی برای چادر زدن، پیکنیک و حتی منقل هایی برای کباب درست کردن تعبیه شده است. در اطراف دریاچه قو در استان مازندران آلاچیق هایی تعبیه شده است كه می توانید آنها را اجاره كنید و وسایل خود را درون آن بگذارید. این پارک را در فاصله 2.5 کیلومتری چمستان می توانید ببینید. راه دیگری نیز از طریق روستای گرمابدر شهرستان شمیرانات در نزدیکی فشم وجود دارد که به غرب پارک لار میرسد. قطعا یکی دیگر از شگفتانگیزترین جاذبههای گردشگری ساری، چشمههای باداب سورت است. این طرح با هدف توسعه گردشگری ایجاد شده و ظرفیت جابهجایی سالانه ۹۶۸ هزار نفر برای آن پیشبینی شدهاست. گلستان دارای بیشینه تاریخی هفت هزار ساله دارد همچنین سرزمین دوران هخامنشی، ساسانی و آل زیار بوده است مرکز این استان، گرگان و زیباترین شهر محسوب می شود . اگر احساس میکنید آمادگی بالا رفتن از قلعه هزار پله را دارید، این قلعه برای شما دیدنیهای زیادی در چنته دارد، پس بسمالله! لمس نیلوفران موجود در آب و شنیدن صدای پرندگانی که از دوردستها به گوش میرسد، لذت این لحظه از سفر را برای شما صدچندان میکند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون برای شمال بدون راننده لطفا به بازدید از وب سایت ما.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 222
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 939
  • بازدید ماه : 4,556
  • بازدید سال : 39,592
  • بازدید کلی : 97,178